pondělí 14. července 2014

Alexandra Potter - Na stejné vlně (Do you come here often)

Léto, období dovolených a skoro nicnedělání. Hledala jsem knihu, u které bych si odpočinula a mohla se v klidu začíst. Nová kniha od Alexandry Potter s názvem Na stejné vlně splnila moje očekávání a přidala něco navíc. Snění. Touha najít toho pravého je v každém z nás. Sen, který se mi splnil. I když člověk nikdy neví...


Protože jsem od Alexandry Potter četla S tebou už nikdy a Co je nového kotě?, tak mě napadá jedna věc. Nepromítá se do knížek autorčina touha najít toho pravého? Anebo je to náhoda, že již její třetí kniha (z knih které jsem zatím četla) se zabývá tímto tématem? Četla jsem životopis, ale tam se pochopitelně moc o soukromí nepíše. Tak mě napadlo rovnou se zeptat Alexandry Potter a zde je odpověď:)

Ano, píši romantické komedie o dívkách, které hledají pravého muže a doufají, že budou celý život šťastné. Osobně jsem našla dokonalého muže a jsem šťastně vdaná!
Alexandra Potter

O osudovém setkání dvou lidí po x letech je velmi oblíbené knižní téma. Napřed bývalé páry vzpomínají a chtějí vědět, proč jim ten druhý před lety nezavolal - nebo proč se vlastně rozešli. Pak i když se tomu braní, zjistí, že se stále přitahují. Jinak tomu není i v tomto romantickém příběhu o Grace a Jimim.


Jak tomu osud chtěl, potkají se po třinácti letech na jednom večírku. Jimi zde zapíjí svobodu s kamarády, má si za týden vzít Kylie. Grace je na oslavě se snoubencem Spencerem, s kterým je zasnoubená již dva roky. Každý z nich si žije svým životem, celých třináct let od doby, kdy se spolu vyspali a Jimi jí pak nezavolal. Grace na jeho telefonát čekala dva týdny a byla z toho hodně dlouho smutná. Ale jedna hádka a okolnosti způsobí, že se Grace s Jimim ocitnou na stanovišti taxi a čekají na odvoz. Dají se do řeči a zjišťují, že k sobě mají pořád blízko.

Ticho se táhlo. Oba věděli, že by se měli rozloučit, ale taky oba čekali, kdo z nich udělá první krok. Grace to nevydržela. „Tak se měj.” Chtěla ho políbit na tvář, ale protože se pohnul, když k němu blížila rty, zjistila stejně jako parašutista řítící se k zemi, že mine svůj předpokládaný cíl, a její rty dopadly přímo na jeho pusu. Jimi se zatvářil, že to nečekal, ale ještě větší šok to byl pro Grace, protože z jeho rtů k ní proudila taková sexuální energie , až to s ní zacloumalo. 



Byl to jeden z těch okamžiků, kdy by stačilo jediné slovo a všechno by se ubíralo úplně jiným směrem. Ale najednou byla ta chvíle pryč a začali si spěšně vyměňovat slova na rozloučenou. Uvidí se ještě někdy? 

Zdá se, že to bude dál pokračovat podle obvyklého scénáře. Další náhoda je svede dohromady, chvíli budou své touze odolávat a pak stejně spolu skončí. Nebo se bude Na stejné vlně odlišovat od ostatních podobně zaměřených knih? Ale jen o osudovém setkání dvou starých známých to rozhodně není. Jejich příběh je i o zamyšlení nad tím, co je to milovat? Myslíte, jak toho druhého zbožňujete, ale pak stačí potkat někoho jiného a vy zjišťujete, že až teď víte co je to LÁSKA. 

Kniha se zabývá i osudy nejbližších přátel např. o nejlepší kamarádce Grace - opuštěné Rhianě, kterou opustí manžel a nechá ji s dítětem samotnou. Jak se s tím Rhiana popere?



Shrnutí 

Pokud hledáte knihu, kterou si chcete vzít na letní dovolenou, už nemusíte žádnou jinou shánět. Na stejné vlně je právě pro Vás. Vím, o čem mluvím, vzala jsem si ji na dovolenou a příjemně si u čtení odpočinula. 

Vlastně jsem v průběhu recenze napsala vše - co se mi líbí a nelíbí. Počkat, vlastně jen co se mi líbí. Není co vytknout, nebylo tam přemrštěně romantiky, ani málo. Prostě všeho je tady tak akorát:)


Životopis - Alexandra Potter


Narodila se v roce 1970 v Bradfordu v anglickém Yorkshire, na univerzitě v Liverpoolu vystudovala anglickou literaturu a filmovou vědu. Po dokončení studií se stala redaktorkou křížovkářského časopisu v Londýně, postupně začala přispívat do řady lifestylových titulů (ELLE, Company, She, Red, More!, Here, Cosmopolitan). Půl roku strávila v Sydney, kde pracovala pro australskou mutaci časopisu Vogue a magazín Cleo. Literárně debutovala v roce 2000 románem Co je nového, kotě? (What’s New, Pussycat?). Nyní žije v Los Angeles a věnuje se pouze beletrii.

2 komentáře:

  1. Takovahle knizka by se mi ted na leto urcite hodila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Její knihy mě zatím spíš otrávily (ty Darcyovské), ale koupila jsem si v LK Co je nového, kotě v angličtině a na to se těším, že se na tom něco naučím :-)

    OdpovědětVymazat