pátek 27. prosince 2013

Lisa Jackson - Nechtěj nic vědět

Co se stalo se ženou, která měla odvahu podnikat a jít si za svými sny? Dřív běhala maratony, byla plná energie a dokázala proměnit slušné dědictví na obrovský majetek, díky kterému mohla vlastnit většinu ostrova, na kterém žila od nepaměti skoro celá její rodina. Co ji mohlo změnit natolik, že se ocitla v psychiatrické léčebně?


Ava Garrison si prožila v životě dvě tragédie, které určitě měly vliv na její psychický stav. Napřed zahynul její bratr Kelvin při ztroskotání plachetnice, v níž seděla i Ava, a nejvíc ji zlomilo zmizení syna Noaha.

„Noahu... prosím. Bože, ať je v bezpečí...”  Má modlitba se ztrácí ve větru...
Pak se probudím.
Zjišťuji, že ležím v posteli v pokoji, kde bydlím již léta.
Na kratičký okamžik mě zaplavuje úleva. Sen... byl to jen sen. Strašlivá noční můra.
Pak můj optimismus klesne na bod mrazu, protože si uvědomím svůj omyl.
Srdce mi náhle zase ztěžkne.
V očích mi pálí slzy.
Protože vím.
Můj syn je skutečně pryč. Pohřešuje se. Už jsou to dva roky, kdy jsem ho viděla naposled.
V přístavišti?
V postýlce?
Když si hrál venku pod jedlemi?
Panebože, prolétne mi hlavou, jsem hluboce otřesená, srdce mi puká...
Nepamatuji se.

Tělíčko Noaha se nikdy neobjevilo, policie se domnívala, že musel kolem hostů vánočního večírku vyklouznout z domu a spadnout do moře. Mezi další teorie zmizení patřil únos, ale ten se během času nepotvrdil - nikdo nepožadoval výkupné. Ava se po dvou letech vrátí domů, kde o ni pečuje manžel Wyatt a zbytek rodiny.

Ava se nedokáže smířit s tím, že by byl její syn mrtev, a začne pátrat, co se stalo s Noahem. Přestane brát prášky a v hlavě má jasněji než kdy předtím, nemá halucinace a celkově se cítí dobře. Musí se dát psychicky dohromady, aby mohla odhalit pravdu synova zmizení. Někdo ale nechce, aby si Ava vzpomněla, a snaží se ji přesvědčit, že je blázen. Stane se nepohodlnou a lidé kolem Avy začnou umírat. Všechny důkazy ukazují na Avu, ale ta to nebyla. Kdo stojí o to, aby se na nic nepřišlo?

Nechtěj nic vědět je hodně dobře napsaný psychologický thriller, který ukazuje, jak dokáže být žena silná, i když je s nervy v koncích. Nedokáži si představit tu hrůzu, když se vám ztratí dítě a nevíte, jestli žije a co se mu mohlo stát. Spisovatelka Lisa Jackson vytvořila neskutečně zajímavé postavy a až do konce udržuje čtenáře v napětí, co se s Noahem stalo.

Kromě velmi silného příběhu zde naleznete i trochu romantiky, což se mi hodně líbilo. Při dočtení knihy jsem přemýšlela, jak může být tolik zlých a hlavně divných lidí pod jednou střechou? To je jediné, co bych knize vyčetla, protože kvůli tomu je to trochu nereálné. Kvůli této maličkosti mé nadšení z knihy rozhodně nepřešlo a určitě si pořídím další knihu od Lisy Jackson.



Autor: Lisa Jackson
Název knihy: Nechtěj nic vědět
Originální název: You Don't Want To Know
Žánr: Dobrodružství, napětí, thrillery
Nakladatelství: Domino
Vazba: Vázaná
Počet stran: 520
Rok vydání: 2013


Děkuji nakladatelství Domino za recenzní výtisk:)


2 komentáře:

  1. Vypadá to na dobrý thriller, trochu mi to připomíná jeden film, který jsem nedávno viděla - o ženě které se v letadle ztratilo dítě. Zajímá mě ten motiv psychiatrické léčebny, takže na to mrknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevíš prosím tě, jak se ten film jmenoval? Koukla bych :)

      Vymazat