sobota 10. srpna 2013

Robyn Carrová - Útěk do Virgin River

Kdo by řekl, že ten vždy upravený a bohatý muž, který na dálku srdečně zdraví sousedy, doma bije svou ženu! Jak poznám, že jde doopravdy o domácí násilí a ne jen o ostřejší hádku mezi manžely? Můžu sousedce nějak pomoci? Tyto i další otázky jsem si položila při čtení druhého dílu z malého městečka Virgin River.

Paige se ocitá na pokraji svých sil, manžel ji dlouhodobě bije a nedokáže to už dál snášet. Má plán, jak od něj utéct, a opouští dům s tříletým synem Chrisem a malým kufrem. Zabloudí v dešti do malého městečka Virgin River a nutně potřebuje najít ubytování - Chris má horečku. Jediné, co je otevřené, je malý bar, a Paige nezbývá nic jiného, než tam jít. Co když jim tam někdo ublíží? Díky manželovi je neustále ve střehu a nemá důvěru k mužům.

Paige vejde s Chrisem do baru, kde kvůli škaredému počasí nikdo není - kromě Pastora. Všimne si jejího vyděšeného výrazu - ví, jak působí na ženy a děti. Pastor je bývalý voják a i muži z něho mají respekt. Rozhodne se, že je vezme pod svoji ochranu a nabídne jim svůj bývalý pokoj. Pastorovi stačí jediný pohled na Paige a je mu jasné, že před někým utíká.

"Vypadá skvěle," řekla, když uviděla polévku. Vrátil se zpátky za bar a žena se pustila do jídla. Polévka v ní rychle mizela, chléb si mazala máslem a hladově ho ukusovala. Uprostřed jídla se na něj nesměle, skoro omluvně usmála. Ničil ho pohled na zhmožděný obličej a rozseknutý ret. A taky na její hlad.

Pastor žil doteď velmi osamělým životem a smířil se s tím, že si nikdy nenajde ženu. Díky Paige a Chrisovi se začne měnit, poznává, jaké to je starat se o dítě, a dokonce mu každý večer čte pohádku. Paige nakonec u Pastora zůstává delší dobu a snaží se dát dohromady. Moc jí to nejde, je pořád vystrašená a bojí se, že ji manžel nějak najde. Virgin River se pro ni a jejího syna stává bezpečným útočištěm, aspoň prozatím. Jak zvládne novinku, že je s manželem znovu těhotná? Když čekala Chrise, tak ji manžel bil ještě víc než předtím. Co když ji najde a udělá něco jí nebo Chrisovi? Dokáže ji Pastor ochránit?

V knize Útěk do Virgin River se odehrává nejen příběh Pastora a Paige, ale dozvídáme se i ostatních lidech z prvního dílu - nechybí tu pokračování vztahu Jacka s Mel, kteří čekají miminko. Nesmím zapomenout i na další osudy lidí, které jsou neméně zajímavé a napínavé. Nejvíc mě zajímalo, jak pokračuje vztah mezi Rickem a Liz.

Spisovatelka Robyn Carrová si dala záležet na detailech a splnila mi nevědomky přání. Někdy po dočtení knihy s šťastným koncem mě napadlo, jak to bude pokračovat dál s hlavními hrdiny? U této série se mi to splnilo, a to jsem dost ocenila. Ani chvíli jsem se nenudila, nechybí tu humor a napínavé situace. Doufám, že nakladatelství Ikar vydá i další knihy z této serie - moc se těším na příběhy dalších postav.