úterý 3. června 2014

KNIŽNÍ NOVINKY - ČERVEN

V červnové nabídce čekám nejvíc na Tajemství letního odpoledne, protože jsem od Kate Mortonové četla Zapomenutou zahradu a Dům u jezera - miluji její styl psaní a jakou umí vytvořit atmosféru. Strašně moc se těším i na Brněnské židovky - Naďa Horáková napsala např. Brněnské nevěstky a Ženy na pranýři . Dvojčata mám už doma a obálka je vážně působivá. Jaká kniha zaujala Vás?:)

Saskia Sarginsonová - Dvojčata

Isolte a Viola jsou dvojčata. Jako děti byly neoddělitelné, ale dospěly ve dvě naprosto odlišné osobnosti:
Isolte je úspěšná novinářka pracující pro módní časopis, zatímco Viola je zoufale nešťastná a už léta bojuje s anorexií. Co se stalo, že se jejich cesty nyní ubírají tak odlišnými směry? Když začnou obě vyprávět o tragédii, která se odehrála během jednoho polozapomenutého léta, z minulosti se postupně začne vynořovat děsivé tajemství, které hrozí, že jim nenávratně zničí i jejich dospělé životy… Velmi očekávaný románový debut britské autorky, balancující na pomezí milostného příběhu a psychologického thrilleru.

VYCHÁZÍ: Již v prodeji
NAKLADATELSTVÍ: IKAR

Nicholas Sparks - Nejdelší jízda

Jednadevadesátiletý Ira Levinson chce ještě naposledy zajet do hor na místo, kde strávil s milovanou Ruth líbánky. V hustém sněžení však přehlédne zatáčku. Na zledovatělém srázu se zlomenou rukou a rozbitou hlavou nezbývá Irovi než doufat, že si auta někdo všimne a zachrání ho. Při vědomí ho udržují vzpomínky na manželku, která zemřela před devíti lety.

O pár desítek kilometrů dál se Sophia Danková, dcera slovenského emigranta a Francouzky, poprvé v životě jede podívat na býčí rodeo, aby přišla na jiné myšlenky po nepříjemném rozchodu. Seznámí se s vítězem závodu, sympatickým kovbojem Lukem. Luke žije jen s matkou na ranči, stará se o dobytek, koně, pěstuje zeleninu, stromy, každý den tvrdě pracuje, aby rodinný majetek ve finančních nesnázích zachránil. Sophia se ocitá ve světě, jenž má jen pramálo společného s pohodlným životem studentky dějin umění. Navíc Luke skrývá tajemství, které by mohlo jejich vztah ukončit. Ira a Ruth. Luke a Sophia. Dvě dvojice, jejichž osudy se nečekaně propletou. Kdo koho vlastně zachrání?

VYCHÁZÍ: Již v prodeji
NAKLADATELSTVÍ: IKAR

J.A. Redmerski - Na hraně zapomnění

Camryn Bennettovou zkouší osud jako nikoho druhého. Rodina se jí rozpadla, když se otec matkou rozvedli a bratra zavřeli do vězení. Její přítel tragicky zahynul při autonehodě a nejlepší kamarádka Camryn zrovna obvinila, že jí chce přebrat kluka. Pak už stačí jediný den práce v obchodě s oblečením, aby se definitivně rozhodla – tohle není život, který by chtěla žít.

Camryn tedy hodí všechno za hlavu a vydává se na cestu napříč Amerikou. V autobuse se seznamuje se sympatickým, i když trochu tajemným Andrejem Parrishem, který má vlastní důvody, aby dal svému předchozímu životu vale. Oba mladí lidé si rychle padnou do noty a dohodnou se, že budou cestovat spolu – ale jen cestovat. Byť se oba dva tvrdohlavě brání vzájemným sympatiím, dodržet slib, který si dali, se ukazuje stále jako těžší a těžší….

VYCHÁZÍ: 6.6.14
NAKLADATELSTVÍ: YOLI

Adele Parks - Stalo se včera v noci

Co všechno byste byla ochotna udělat pro svou nejlepší kamarádku?
Třicet let jsou nerozlučnými kamarádkami, jedna pro druhou by i dýchala. Stephanie je ta rozumnější – žije spořádaným životem příkladné manželky a matky, zatímco nezkrotně romantická Pippa potřebuje každou chvíli vytáhnout z průšvihu. Všechno se obrátí naruby v okamžiku, kdy Steph vysloví osudnou větu: "Potřebuju, abys mi dosvědčila, že jsem v noci byla u tebe."
Stephanie, ještě včera zosobnění zodpovědnosti, zoufale prosí svou přítelkyni, aby do policejního protokolu lhala. Pokud totiž tato lež nezazní, Stephanii hrozí rozpad manželství, soud a vězení. V sázce není jen její pověst, ale také osud jejích tří dětí.

Pippa byla až doposud rozevlátou bohémkou, k níž praktický svět příliš nedoléhal. Teď najednou stojí před celou řadou nepříjemných otázek, na které bude muset rychle najít odpověď: Má lhát z pouhé vděčnosti a pocitu odpovědnosti? Kvůli tomu, že Steph zná třicet let? Co by to udělalo s jejich přátelstvím? A neohrozila by tou lží vše, čeho se jí v poslední době, po dlouhých letech mizérie, podařilo dosáhnout?

VYCHÁZÍ: 9.6.14
NAKLADATELSTVÍ: DOMINO

Kate Mortonová - Tajemství letního odpoledne

Parný letní den v Suffolku. Zatímco zbytek rodiny vyráží na piknik, šestnáctiletá Laurel sní v koruně stromu o chlapci jménem Billy, o Londýně a zářivé budoucnosti. Než však odpoledne skončí, stane se svědkyní otřesného zločinu, který všechno změní. O třicet let později je Laurel oblíbenou herečku, kterou však stále tíží stíny minulosti a vzpomínky.

Vrací se proto zpátky na rodinnou farmu a začíná skládat střípky utajené historie - příběhu Dorothy, Vivien a Jimmyho, tří osob ze zcela odlišných světů, které za války svedla v Londýně dohromady náhoda a jejichž životy se krutě a osudově propletly. Strhující příběh o záhadách a tajemstvích, o divadle a krádeži, o vraždě a věrné lásce, odehrávající se střídavě ve třicátých a šedesátých letech minulého století.

VYCHÁZÍ: 16.6.14
NAKLADATELSTVÍ: IKAR

Bruno Apitz - Nahý mezi vlky

Román líčí nejen pohnutý příběh tříletého chlapce, jehož v nelidských podmínkách koncentračního tábora Buchenwald zachrání vězňové, ale zachycuje rovněž konflikty jeho zachránců, kteří se řídí svým svědomím a porušují normy komunistického hnutí odporu v táboře. Neobyčejné okolnosti, které provázely vznik a vydání díla, staví tuto knihu i autora po více než padesáti letech do nového světla.

Román Nahý mezi vlky (zfilmovaný v roce 1963) byl přeložen do více než 30 jazyků.

VYCHÁZÍ: 23.6.14
NAKLADATELSTVÍ: IKAR

Rebecca James - Cena nevinnosti

Tim je obyčejný australský kluk. Pracuje jako kuchař v otcově restauraci, každý den si zasurfuje a dá si pivo. Je se svým životem navýsost spokojený – tedy až do chvíle, kdy ho jeho přítelkyně Lilla vyhodí z bytu s tím, že by měl konečně dospět. Řízením osudu se Tim stává podnájemníkem v obrovském starodávném a trochu strašidelném domě, který vlastní uzavřená a plachá Anna, dívka s traumatickou minulostí, jež už půl roky nevyšla z domu, neboť trpí agorafóbií (strach z otevřeného prostoru) a záchvaty paniky. Bezstarostný Tim se rozhodne, že si Anninu psychickou nemoc nebude připouštět, ale když se v domě začnou dít podivné věci, zalekne se, že Anna už ztrácí rozum docela a že by mohla být nebezpečná – jenomže to už se mezi oběma spolubydlícími, kteří snad nemohou být rozdílnější, rodí křehké, ale silné pouto…

VYCHÁZÍ: 24.6.14
NAKLADATELSTVÍ: YOLI

Naďa Horáková - Brněnské židovky

Moravský markrabě Jan Jindřich zachraňuje své klatbou stižené manželství s Markétou Opavskou a sžívá se s Brnem, jehož součástí je i Židovská čtvrť.

Rabín Jakob, který kromě svých dětí vychovává i schovanku Hester, spolupracuje s „židovským“ rychtářem a společně řeší zločiny, jichž se na sobě vzájemně dopustili Židé a křesťané. Mordechaj a jeho dcera Noba přežili dva pogromy a hledají útočiště v Brně, kde se zatím Židé a měšťané tolerovali. Blíží se však kritický den, který prověří sílu letitých vztahů...

VYCHÁZÍ: Během června
NAKLADATELSTVÍ: MOBA