neděle 6. dubna 2014

Přečteno - BŘEZEN 2014


BŘEZEN utekl jako voda a je tu souhrn toho, co jsem za tento měsíc přečetla. Celkem 4 knihy (1277 stránek):) Ano, je to strašně málo, ale pomalu se začínám smiřovat, že ne vždycky je čas si jen tak číst. I když úplně se s tím nesmířím asi nikdy. Věřím, že se to časem zlepší.  Ale zoufat si nebudu, protože jsem strašně vděčná za každou chvilku, kterou strávím v knižním světě a za trochu pohody. 


Historické romány - to je přesně pro mě. O této autorce jsem se dozvěděla díky nakladatelství Moba a jsem ráda. Recenzi naleznete ZDE.


Kočár do neznáma je další kniha od mé oblíbené spisovatelky a jsem přímo nadšená! Koncem května má vyjít pokračování s názvem Třetí přístav, už aby to už bylo:)


Musím se s vámi podělit o fotku nového křesla babičky, které je na čtení jako dělané. Pohodlné a k focení  samozřejmě nesměly chybět babiččiny brýle:) Recenzi naleznete ZDE.


O knize V šedých tónech jsem se dozvěděla díky ostatním blogerům. Obálka mi utkvěla v paměti a rozhodla jsem se, že si ji musím co nejdříve přečíst. Kniha má velice krátké kapitoly, takže jich tu je celkem 85. Nevadilo mi to. Jedná se o velice silný lidský příběh a hned ze začátku mě zasáhl text:

Odpusťte? To že řekla? Tihle vtrhnou uprostřed noci k nám domů, praští s ní o zrcadlo - a ona je žádá aby jí odpustili? Pak matka sáhla po dlouhém šedém kabátě a já najednou pochopila. Opatrně si se sovětskými důstojníky hrála, jako by si nebyla jistá, jaká karta jí přijde. V duchu jsem viděla, jak zašívá pod podšívku kabátu šperky, papíry, stříbro a další cennosti.

„Musím si odskočit,” oznámila jsem ve snaze odvést pozornost od matky a kabátu. „Máš na to půl minuty.” Zavřela jsem za sebou dveře a zahlédla svůj obličej v zrcadle. Netušila jsem, jak rychle se má tvář změní, jak sejde. Kdybych to tušila, hleděla bych na svůj odraz a snažila si ho zapamatovat.

Bylo to na deset let naposledy, co jsem se podívala do opravdového zrcadla.


 Česká obálka versus zahraniční
(do komentářů mi klidně napište svůj názor)


Nejvíc se mi líbí česká, je nápadná a hlavně fialová, to je moje nej barva:)


Zahraniční obálka víc vystihuje atmosféru a děj knihy. 


Nové vydání (obálka vlevo) je zajímavější.


Tady není co řešit, obálka je úžasná. Jen mě mrzí, že jsem nenašla autorčinu současnou fotku...


4 komentáře:

  1. Kočár do neznáma má naprosto perfektní a strašně krásnou obálku!! :-)
    Jinak u knížky V šedých tónech se mi šíleně moc líbí ta zahraniční obálka :3
    Super články, tyto články mě moc baví!
    PS: Mám hroozně moc ráda Tvůj blog :3
    Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rodaw, ani nevíš, jak jsi mě tímto komentářem potěšila. Jsem moc ráda, že se ti můj blog líbí!:) Moc děkuji, za krásný komentář, který přišel pro mě v pravou chvíli:D

      Vymazat
  2. Vždy sa mi veľmi lúbila obálka V šedých tónech, knižku by som si rada prečítala 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za přečtení:) Je to dost silný příběh ...

      Vymazat